GİZLİHAZİNELER DEFİNECİLER AKADEMİSİ
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

Similar topics
    En son konular
    » Koltuk Taşı
    Cuma Eyl. 01, 2017 11:19 pm tarafından horosanlı

    » Scorpion gpr
    Ptsi Ağus. 28, 2017 8:17 am tarafından ramses28

    » 2013 -OCAK AYI İŞTİMASI YAPALIM Bİ GARDAŞLARDAN KİMLER VAR.
    Çarş. Tem. 06, 2016 10:29 am tarafından korasoglu

    » 14-mart-2015
    C.tesi Mart 14, 2015 8:32 am tarafından BORAN38

    » KARE-DİKDÖRTGEN OYMALAR ve ÇÖZÜM UYĞULAMALARI
    Ptsi Eyl. 29, 2014 5:08 am tarafından kılıç3838

    » sümbül...
    Salı Eyl. 02, 2014 12:36 pm tarafından Battal Ebrail

    » taşın üçgen şeklinde delinmesi bir define işareti midir?
    Çarş. Ara. 18, 2013 8:05 am tarafından 56476364528

    » deneme
    C.tesi Kas. 23, 2013 7:54 pm tarafından CANTAR

    » buldugumuz bir taş
    Ptsi Eyl. 09, 2013 3:54 am tarafından cansu

    » Eski rum evleri ve definesi
    Ptsi Eyl. 09, 2013 3:46 am tarafından cansu

    Kimler hatta?
    Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir

    Yok

    Sitede bugüne kadar en çok 213 kişi C.tesi Tem. 29, 2017 8:28 am tarihinde online oldu.
    RSS akısı

    Yahoo! 
    MSN 
    AOL 
    Netvibes 
    Bloglines 



    Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

    NAZCA ÇİZGİLERİNİN GİZEMİ

    Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

    1 NAZCA ÇİZGİLERİNİN GİZEMİ Bir Perş. Tem. 15, 2010 3:55 am

    CANTAR

    avatar


    Nazca Çizgilerinin Gizemi

    Zaman:
    İÖ 100-İS 700
    Mekân: Güney Peru

    Basitçe söylemek gerekirse:
    Her ne olursa olsun, pampa'daki mesaj bizim için olmayabilir! Hayvan
    biçimindeki biçimler, bende onların içinde yatan sırların Darwin'in
    Türlerin Kökeni'nden çok Alis Harikalar Diyarında'ya daha yakın olduğu
    duygusunu uyandırmaktadır. ANTHONY AVENI, 2000

    Peru'nun güney
    kıyılarının Nazca halkı küçük krallıklar federasyonuydu: Çiftçiler,
    balıkçılar ve uzman dokumacılar. Bunlar, hassas bir Çizim tahtası
    potansiyeline sahip bir çöl olan Pampa de Ingenio'nun kenarlarında
    yaşarlardı.

    Burada ince kum ve küçük taşlardan oluşan toprak
    tabakasını kaldırmışlar ve beyaz alüvyonun üzerine yerden asla tim
    olarak görülemeyecek büyüklükte gayet karmaşık bir çizgiler ve figürler
    ağı bırakmışlardır. Çölün tepesinden bir uçakta bakıldığında, bazıları
    bir uçak pisti kadar geniş olan bu çizgilerin vadiler ve alçak
    tepeler
    boyunca kilometrelerce uzandığı görülür. Diğerleri merkezlerden
    yayılırlar. Bazı çizgiler dev kuşlar, maymunlar, bir balina, örümcekler
    ve hatta bitkiler oluşturacak biçimde birleşir ama bunları yaratanlar bu
    nesneleri asla tümüyle görebilmiş değillerdi. Şu halde uçakları olmayan
    insanlar bu çizgi ve resimleri neden çizmişlerdir?



    Nazca'da çöle çizilmiş bir kuşun havadan
    görünüşü. Nazca halkı yüzeyde tam olarak görmeleri imkânsız şekilleri
    çizmek için neden toprağın ince üst tabakasını kaldırmışlardır?

    ÇİZGİLERİN
    ARAŞTIRILMASI

    Almanya doğumlu matematikçi Maria Reiche, 1939
    yılında Nazi Almanyası'ndan Peru'ya kaçmış ve Nazca'da öğretmenliğe
    başlamıştı. Reiche, çok geçmeden gördüğü bu çizgileri kaydetmeyi ve
    korumayı kendisine iş edindi ve uzun yıllar boyunca onları ölçtü. Bu
    çizgilerin ufuktaki göksel olayları belirttiğine ve hayvanların da
    gökyüzündeki takımyıldızları temsil ettiğine inanıyordu.

    Reiche
    1963'e kadar yirmi yılı aşkın bir süre hemen hemen tek başına çalıştı.
    Ama bir süre sonra, gizemli olaylar ve okült olgularla uğraşan popüler
    kültür dalgası pampaya akın etmeye başladı. Sözde arkeolog Erich von
    Daniken, yazdığı popüler arkeoloji (ya da uzay) kitaplarında çizgilerin
    eski astronotların uzay gemileri için hazırlanmış pistler olduğunu bile
    ileri sürdü!

    1970'li yılların sonunda bilimadamları, Nazca
    Çizgileri'nin Peru kıyılarının büyük bir kısmında bulunan ve "jeoglif"
    (jeo-oyuklar) adı verilen yer çizimlerinin benzerleri olduğunu
    anladılar. Anthony Aveni ve Gary Urton, 62 tane ışını andıran merkezin
    krokisini çıkardılar ve Nazca yakınlarından kimi 13 kilometre uzayan 762
    uzun çizginin dizilişini incelediler. Aveni bunları bilgisayara
    yükleyince çoğunun yıllık yağmur sularının Andlar'dan kıyı nehirlerine
    akmaya başladığı Kasım başlarındaki kritik günlerde ufukta güneşin
    doğduğu noktayla çakıştıklarını tespit etti.

    Arkeolog Persis
    Clarkson, 1600 kilometrelik çizgilerde kültürel kalıntılar aradı.
    Çizgiler boyunca yürüyen insanların kamp yerleri olabilecek kaba
    sığınaklar ve çanak çömlek parçaları buldu. Aveni ile arkadaşları Nazca
    Çizgileri'nin pampaya su gelişi sırasındaki ayin faaliyetinin önemli bir
    kısmı olarak yerel akraba grupları tarafından korunan, temizlenen ve
    süpürülen yollar olduğuna inanmışlardı.

    Işın merkezleri suyun
    pampaya bitişik nehir vadilerine geldiği yerlere yakın alanlarda
    toplanmıştı. Yamuk oyuklar eski dereyatakları arasındaki yüksek arazi
    parçalarındaydı. Belki de bunlar suyun akış yönünü işaret etmekteydiler.



    (Solda)
    Nazca'nın yerini gösteren Güney Amerika haritası. Taranmış yer daha
    sonraki İnka imparatorluğundur. (Sağda) Pampa de Ingenio'da çöl
    yüzeyindeki çeşitli jeogliflerin krokisi.

    ÇİZGİLERİN ANLAMI

    Çizgilerin
    eski Nazca yaşamında önemli bir sembolik rol oynadığını kabul etsek de,
    Nazca inançları hakkında bir bilgiye sahip olmadığımız için hayvan ve
    bitki "jeoglif"lerinin anlamını bilemiyoruz. Andlar'da dağ tanrılarının
    insanları koruyup havayı kontrol ettiğine inanılırdı. Bunlar göllerle,
    nehirlerle ve Büyük Okyanusla (hem verimliliğin hem suyun nihai kaynağı)
    ilişkilendirilir. Nazca yağmur yağdırma ayinlerinde, sulama kanalları
    için su kaynağı olan yerel dağlar önemlidir.

    Arkeolog Johan
    Reinhard, çağdaş Bolivya'da bazı kırsal kiliselerin ve haç-I.ırııı uzun
    yer çizgilerinin ucunda yer aldığını göstermiştir. Örneğin, Bolivya'nın
    Sabya köyünden uzanan kutsal çizginin başında, her Ocak ayında köyün
    reisi yağmur için adaklar sunar.

    Bir başka arkeolog olan Helaine
    Silverman ise, Caluıachi adında bir tören merkezini kazmıştır.
    Silverman'ın kazdığı alanda, höyükler, mezarlıklar ve tapınaklar ağının
    yüzleri dışarıya, "jeoglif"leri ise pampaya dönüktür. Mekâna bitişik
    olan nehir hemen hemen hiç kurumaz ve bu kutsal yerde su bütün yıl
    kaynayarak yüzeye çıkar. Cahuachi ve diğer mekanlardaki Nazca resimleri,
    papazların ve mitolojik yaratıkların maskeli performanslarını
    vurgulamaktadır.

    Belki de bu çizgiler yerel dünyaya kök salmış
    politik, toplumsal ve dini fenomenlerdi. Bunlar boyunca yürüyenler
    kutsal yere gelince ritüel varlıklara dönüşmekteydiler ve dönüşüm dans,
    süslü kostümler ve maskeler ve şamanist translarla mümkün oluyordu.

    Esrarengiz
    Nazca Çizgileri hep tartışmalı kalacak. Ancak son araştırmalar, çöldeki
    çizgilerle Büyük Okyanus boyunca yaşayan insanları ve tarım ürünlerini
    besleyen can-verici su arasında yakın bir ilişkiye işaret etmektedir.



    Çok renkli bir Nazca testisi. Nazca
    çömleklerinde genelde kırmızı ya da beyaz zeminlere çizilmiş hayvan,
    insan ve bitki ve mitolojik konular yer almıştı.



    Cahuachi'deki Nazca başkenti höyükler,
    meydanlar ve düzlüklerle süslenmiş bir tören merkeziydi. Cahuachi'nin
    Büyük Tapınağı, doğal bir tümsek üzerindeki basamaklı bir düzlüktü.
    Odalar, avlular ve bir meydan zeminde yer almaktadır.

    http://gizlihazineler.yetkin-forum.com

    Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

    Similar topics

    -

    » Rihanna Biyografisi

    Bu forumun müsaadesi var:
    Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz