GİZLİHAZİNELER DEFİNECİLER AKADEMİSİ
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Koltuk Taşı
Cuma Eyl. 01, 2017 11:19 pm tarafından horosanlı

» Scorpion gpr
Ptsi Ağus. 28, 2017 8:17 am tarafından ramses28

» 2013 -OCAK AYI İŞTİMASI YAPALIM Bİ GARDAŞLARDAN KİMLER VAR.
Çarş. Tem. 06, 2016 10:29 am tarafından korasoglu

» 14-mart-2015
C.tesi Mart 14, 2015 8:32 am tarafından BORAN38

» KARE-DİKDÖRTGEN OYMALAR ve ÇÖZÜM UYĞULAMALARI
Ptsi Eyl. 29, 2014 5:08 am tarafından kılıç3838

» sümbül...
Salı Eyl. 02, 2014 12:36 pm tarafından Battal Ebrail

» taşın üçgen şeklinde delinmesi bir define işareti midir?
Çarş. Ara. 18, 2013 8:05 am tarafından 56476364528

» deneme
C.tesi Kas. 23, 2013 7:54 pm tarafından CANTAR

» buldugumuz bir taş
Ptsi Eyl. 09, 2013 3:54 am tarafından cansu

» Eski rum evleri ve definesi
Ptsi Eyl. 09, 2013 3:46 am tarafından cansu

Kimler hatta?
Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 213 kişi C.tesi Tem. 29, 2017 8:28 am tarihinde online oldu.
RSS akısı

Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

HER İŞARET DEFİNEYİ GÖSTERMEZ

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 HER İŞARET DEFİNEYİ GÖSTERMEZ Bir Salı Haz. 29, 2010 9:49 pm

aydin-28

avatar


CANTAR USTAMIZIN KONUSU


+
----
-




ya taşcıı çekil önümden diyorummmmm sanaaaaaaa


Arkadaşlar sahada gördüğünüz her işaret şekil bir defineyi bir gömüyü bir hazineyi anlatmaz ifade etmez size define işaretidir diyenlere de lütfen bana bize bir örneğini gösterirmisiniz diye sorunuz .
Bir çok kişi tarafından bir çok işaret geçmişten kalan izler define gömü işareti olarak anlatılır kusura bakmayın ama ben inanmıyorum.
Beni sahada arazide bağlıyacak araştırttıracak işaretler yuvarlak portakal büyüklüğünde oymalar kare dikdörtgen üçgen oymalar put (haç) oymaları ayak izleri merdivenler mihrap görünümünde görülen yerler bunların dışında hiç bir şey beni cezbetmez

The Celtic cross







The symbolism of the (Celtic) cross







If we surround the intersection of the branches of a familiar cross with a circle, we obtain a Celtic cross. Its denomination mainly comes from its appearance in the British Celtic regions between the 7th and the 9th century, notably Wales, Scotland and Ireland. The circle can just as well trim a cross with equal or unequal branches.

The Celtic cross is related to the (Celtic) rowel with 4, 6 or 8 radiuses. In contrast to a number of affirmations, the rowel is not exclusively a solar symbol. Above all, it is a World symbol where the Centre extends up to the (circular) periphery. The rowel constitutes a symbol of the World in its Unity, its Principle (Centre) and its manifestation (cosmic wheel). It also describes the World in its alternate movement between the Centre and the periphery. Indeed, the Principle being the Whole, everything comes from It and everything goes back to It.

The rowel, especially in 6 or 8 radius form, is notably spread in Celtic and Hindu traditions:



tanıdık haç olan bir daire bir kesişim şube surround Eğer çapraz Celtic) (sembolizm ve Kelt haçı, biz çapraz elde bir Celtic. Bu mezhep ağırlıklı 7 ve 9 yüzyıl, özellikle Galler, İskoçya ve İrlanda arasında İngiliz Celtic bölgelerde görünümü geliyor. Daire dalları olabilir gibi eşitsiz eşit veya iyi trim bir haç. Celtic çapraz yarıçapları 8 veya mahmuz ile 4, 6) olan ilgili (Celtic. affirmations bir dizi aksine, mahmuzlamak sadece bir güneş sembolü değildir. Her şeyden önce, Merkezi (dairesel) çevre kadar uzanan bir Dünya semboldür. Mahmuzlamak) ve onun tezahürü (kozmik tekerlek) ile Birlik, kendi Prensibi (Merkezi'nde Dünya sembolü oluşturmaktadır. Ayrıca Merkezi ve çevre arasında da alternatif hareketin Dünya anlatılmaktadır. Nitekim, İlke o varlık Whole, gelen her şey o ve her şeyi geri gider. Mahmuz, 8 yarıçapı özellikle 6 veya


    <LI sizset="5" sizcache="2" jQuery1277891687812="108">The rowel with 4 (or radiuses represents the development of the Principle in the plan of the compass (and intermediary) points;
  • The rowel with 6 radiuses corresponds to a plane representation of the development of the Principle in the space spotted by the four directions of the horizontal plane (compass points) and the two directions of the vertical axis (nadir, zenith).


The extension of the Celtic cross branches beyond the circle suggests the immense potential of the being's development beyond the human sphere:

  • The Celtic cross with equal branches represents the whole range of possibilities contained in the centre of a specific being's state that are equally extending in all directions of the horizontal plane;
  • The Celtic cross with unequal branches symbolizes at once the whole horizontal range of possibilities associated with the centre of a determined being's state and the vertical expansion of the centres of all being's states from the most ordinary to the most spiritual ones.


mahmuz ile 4 (veya puan) ve aracı (pusulanın planında yarıçapları prensibi temsil gelişme; 6 yarıçapları ile mahmuzlamak dört İlke olarak gelişimi uçak temsili bir karşılık için yanında yer benekli ) başucu yön yatay (uçak pusula puan (en aşağı nokta, eksen) ve iki yönde dikey. çemberin dışında Celtic haç kollarının uzantısı küre ötesinde insani gelişme olma potansiyeli göstermektedir muazzam: Kelt haçı ile eşit şube uçağın yatay yönde temsil hepsi eşit uzanan belirli olan devlet bir bütün merkezinde bulunan çeşitli olanakları; ile eşitsiz şube çapraz Celtic bir kendi imkanları ile ilişkili merkezinin sembolize aralığı yatay tüm seferde 's varlık belirlenen en ruhani devlet ve en sıradan itibaren hepsi olma devletlerin merkezlerinin dikey genişleme üzerinde


It follows that the intersection point of unequal branches of the (Celtic) cross represents the centre related to a specific being's state that is extending horizontally. The points of the vertical branch correspond to the centres associated with the indefinite multitude of the being's states. Concerning the vertical as such, it is generated by a unique point, the Centre or the Principle, which is impossible to specify.
For easier representations, the Centre is sometimes assimilated into the intersection point of the branches of the cross, i.e. the centre of any state (spiritual or not). It is nonetheless true that the being can rejoin such a state centre at any moment and from there reach the Centre.








Bu (Celtic) çapraz eşitsiz dallarının kesişme noktasında merkezinde belirli bir varlık durumuna ki yatay uzanan ilgili temsil izler. dikey şubesi puan merkezleri's varlık devletlerin belirsiz sayıda ilişkili karşılık gelir. Ilişkin dikey gibi, o nokta benzersiz bir olup üretilen tarafından, Merkezi veya İlke belirtmek mümkün değildir. Gösterimleri için kolay, Merkezi biridir merkezi ve şubeleri noktası kavşak içine bazen asimile, yani haç herhangi bir devlet (ruhsal ya da değil). Yine de bu varlık her an böyle bir devlet merkezine geri dönmek ve orada Merkezi ulaşamayacağı yerlerde geçerlidir










us representations of the (Celtic) cross


In various traditions, the four branches of the (Celtic) cross depict the four rivers flowing, according to the compass points, from the summit of the “White Mountain” 1 situated in the middle of the green land and symbolizing the Centre.
A superb illustration of this representation is offered by the patio of the lions in the Alhambra in Granada. Water flows according to the four compass directions from a central circular basin supported by twelve lions portraying the zodiac or the Cosmos belt. The extension of the Celtic cross branches beyond the zodiac belt suggests a development of the being beyond the cosmic World evoking a new World, a truly spiritual World, a supra-cosmic World. A similar drawing can be seen in the circular yard of the close by palace of Charles V.

çeşitli gelenekleri içinde bize temsilciliklerine çapraz) (Celtic, situated in 1, den zirve "Dağ'ın" Beyaz orta noktaları göre pusula için, nehirleri akan dört dört şube (tasvir) çapraz Celtic yeşil toprak ve Merkezi simgeleyen. Bu temsili resimde bir süper Granada Alhambra içinde aslan veranda tarafından sunulur. Su göre akan dört merkezi bir genelge havza on iki aslan veya Cosmos kemer zodyak tasvir tarafından desteklenen yön pusula. zodyak kuşağı dışında Celtic haç kollarının uzantısı yeni bir dünya, gerçek bir ruhani dünya, bir üstü kozmik Dünya evoking kozmik Dünya olmaktan da öte bir gelişme göstermektedir. Benzer bir çizim Charles sarayı ile yakın dairesel bahçesinde görülebilir V.


Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız



The drawing of the Celtic cross goes back in time as testified by the rowels of the Bronze Age (see the opposite drawing). It can be just as well found in the camp layout of the Vikings or Indian populations of Northern America.

Celtic çapraz çizim zamanda geri Tunç Çağı rowels tarafından tanıklık olarak (zıt çizim bakınız) gider. Sadece de Vikingler ya da kamp düzeni bulunabilir Kuzey Amerika Kızılderili nüfusu.

The Viking camp mainly consisted of a mighty circular rampart surrounding a number of “barrack halls”, which in fact were castles. The Fyrkat camp in Denmark has sixteen halls equally distributed within four quarters separated by the branches of a cross. The vertical symbolizes the solstitial axis and the horizontal the equinoctial axis. North, at the “top”, corresponds to the winter solstice, the beginning of the sun ascent towards the Northern celestial pole, the motionless point around which stars and “wanderings” are turning, for the people living in the Northern hemisphere. South, at the “bottom”, is associated with the summer solstice, the start of the sun descent in the direction of the Southern celestial pole. East and west stand in the middle of both phases.
The ascent towards north, the “top”, corresponds to the access to the spiritual World. The descent towards south, the “bottom”, means going back to the human cosmic world if failing to reach the “top” World.

Viking kamp esas güçlü bir genelge sur aslında kale vardı "baraka salonu", bir dizi çevreleyen oluşuyordu. Danimarka'da Fyrkat kamp salonları eşit 4 / 4 bir haç kollarına göre ayrılmış içinde dağıtılan on altı vardır. Dikey gündönümü ekseni ve yatay göksel eksen simgelemektedir. Kuzey, "tepesinde, kış gündönümü karşılık, Kuzey kutbu doğru Paz yükselme başında, hareketsiz nokta etrafında yıldız ve" Etrafta dolasirken ", insanların Kuzey yarımkürede yaşayan dönüyor. Güney, "alt", yaz gündönümü ile ilişkili olarak, Güney kuzey kutbu yönünde Paz asıllı başlar. Doğu ve batı evreleri hem orta tribünde. Yönelik kuzey yükselme, "top, Dünya ruhsal erişim karşılık için. güneye doğru iniş, "alt", geri insan kozmik dünya olacak demektir eğer "Dünya" üst sağlanamamasının.
Just as for the Viking camp, the cross was used as the basis for the camp of Indian tribes. The Sioux tepees were notably built in a circle around the central tepee of the fire guardian. Oriented according to the compass points, the cross symbolized the harmony of the being with the Cosmos. It was equally the inspiration for the dance ritual. Various crosses decorated clothing and potteries and one of them was even used as an emblem for the flag of New Mexico State.
Tıpkı Viking kamp için, çapraz Hint kabilelerinin kamp için temel olarak kullanılmıştır. Sioux tepees özellikle yangın koruyucu merkezi kızılderili çadırı etrafında bir çember kuruldu. pusula noktalarına göre Odaklı, uyumu sembolize çapraz Cosmos ile varlık. Bu eşit dans ritüeli için ilham kaynağı oldu. Çeşitli bile New Mexico Devlet bayrağı için bir amblem olarak kullanılan giysi ve çanak-çömlek ve biri dekore haçlar.

Nevertheless, the most known shape these days remains the Celtic cross decorated with tracery. It strongly reminds the metal and coins work. In the tracery drawing, the “knots” correspond to as many states or state modes that the being has to go through before rejoining superior states or the Centre. In fact, the rope is linking the being's states and their modes together and to the Principle that unites them. It happens that the progression alongside this rope brings us back to a “knot” close to our departure point just as the progression in the labyrinths of our churches. The being thinks he has gone back to the point from which he started without considering all the way or states he has gone through so far. He can also rise alongside the vertical branch and be taken down suddenly or approach the centre of the cross and desperately move away from it. These comings and goings suggest that rejoining the Centre goes through a jump into the existence emptiness, through a sudden rupture in the being's wandering full of distracting peregrinations and events.
These various representations encourage us to gather the different aspects of the Celtic cross in a unique three dimensional drawing.

Yine de, en bilinen şekli bu gün Celtic çapraz yaprak şeklinde oyma süslü kalır. Bu güçlü metal ve madeni paralar iş hatırlatıyor. yaprak şeklinde oyma çizim, "düğüm" olarak birçok devletler veya devlet modları bu varlık vardır aracılığıyla üstün devletler veya Merkezi rejoining kala karşılık gelir. Aslında, ip birlikte ve onları birleştiren İlke için's varlık devletleri ve onların modları bağlanıyor. Bunun ip yanında ilerleme geri bir "düğüm" yakın bizim kalkış noktasına için bize getiriyor olur bizim kilise labirentlerinde ilerleme gibi. Varlık geri oradan tüm yol veya devletlerin o şimdiye kadar geçirdiği düşünmeksizin başladı noktasına gitti düşünüyor. Ayrıca dikey şube yanında ve çıkabilir aniden aşağı alınması veya haç merkezi yaklaşım ve umutsuzca onu taşımak. Bu geliş ve gidişler düşündürmektedir Merkezi varlığını boşluğa sıçrama ile, ani bir kopma i geçer rejoining
Everything, absolutely everything, in the universe is the manifestation of the Principle, the One, the Centre or the Whole. It is symbolized by the invisible point that generates all the points of the vertical of the three-dimensional cross. The points of the vertical represent the indefinite multitude of the being's states from the most ordinary (at the “bottom”) to the most spiritual (at the “top”). More precisely, these points constitute the centres associated with the different being's states, the possibilities of which are extending in a horizontal plane spotted by the four compass directions. The sphere enveloping a specific state symbolizes the cosmic sphere where the being can develop his physical and psychical possibilities. The extension of the branches beyond the sphere infers that the being may develop possibilities of another order, of a properly spiritual nature and coming within the supra-cosmic World. The being that does not pass through the gates opening on the World beyond rediscovers the cosmic world and must perpetually continue to go round in circles through a multitude of other states. That is our common lot we have to accept as long as we do not attain the Centre and jump into the complete emptiness, which frightens us so much. This emptiness is total in our eyes as it is empty of all what we know, but full of all what we do not know (yet).
The Celtic cross shows us that the true Centre is not the centre of the familiar cross (associated with the centre of a determined being's state), but this invisible point of the non-manifested World, which is nowhere. A World that we detect with the help of the cross circle, a symbol of the cosmic sphere proper to the visible or manifested world, which is everywhere, all around us, wherever we stand. Going from the outer world to the inner World, from the world surrounding us to the Heart of the World that we carry, without knowing it, within ourselves constitutes the ultimate issue of the being's existence.

Her şey, kesinlikle her şey, evrendeki İlkesi, Bir, Merkezi veya bütünün tezahürüdür. Bu üç boyutlu çapraz dikey tüm noktaları oluşturur görünmez nokta ile sembolize edilir. dikey en (at sıradan itibaren's varlık devletlerin belirsiz sayıda temsil eder noktaları "alt") "üstündeki en ruhani (için). Daha doğrusu, bu noktalar merkezleri farklı olmanın devletler ile ilişkili oluşturan, imkanları olan bir yatay düzlemde yön pusula dört tarafından farkedildi uzatıyorlar. Küre belirli bir devlet saran varlık onun fiziksel ve ruhsal olanakları geliştirebilir kozmik küre simgelemektedir. Küre tahmin eder dışında şube uzantısı olma, düzgün manevi nitelikte bir emir olanakları gelişebilir ve üstü kozmik dünya içinde geliyor. O kapıları Dünya üzerinde delikten geçmez varlık


Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız





Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız



Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız


paranın sol taraftakinin soluna bakalım P harfi ve put (haç)


ortodoks hiristiyanların kullandığı sembol
“Chi-Rho” or “sigla”: the letters “X” and “P,” representing the first letters of the title “Christos,” were eventually put together to form this symbol for Christ (“Chi” is pronounced “Kie”). It is this form of the Cross that the Emperor of Byzantia Constantine saw in his vision along with the Greek words, TOUTO NIKA, and which mean “in this sign thou shalt conquer.

"Chi-Rho" ya da "Sığla": harf "X" ve "P", "Hristos başlığın ilk harflerini temsil eden" sonunda birlikte (İsa için bu sembol forma konuldu "Chi" kie "telaffuz edilir ). Bu Cross bu form İmparator Byzantia Konstantin vizyonunu Yunan kelime, TOUTO Nika ve hangi ile birlikte gördüm olan "bu işareti eceksin içinde fethetmek demek.
Posts Tagged ‘Some of the most important Symbols for Orthodox Christians in The Eastern Orthodox Church – Symbols in the Eastern Orthodox Christian Faith (Eastern Orthodox Symbolism) and Christian Symbolism in the’





Some of the most important Symbols for Orthodox Christians in The Eastern Orthodox Church – Symbols in the Eastern Orthodox Christian Faith (Eastern Orthodox Symbolism) and Christian Symbolism in the Roman Catholic Church (Symbolism in Western Catholicism)



Posts Tagged 'Bazı Hıristiyanlar önemli semboller için Ortodoks en Kilisesi de Doğu Ortodoks - Semboller Sembolizm de Doğu Ortodoks Hıristiyan Faith (Doğu Ortodoks Sembolizm) ve Hıristiyan' Bazı Hıristiyanlar önemli semboller için Ortodoks en Kilisesi de Doğu Ortodoks Batı Katoliklik içinde - Doğu Ortodoks Hıristiyan Faith (Doğu Ortodoks Sembolizm Semboller) ve Roma Hıristiyan Sembolizm Katolik Kilisesi (sembolizm)

Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız

Ichtus (Ichthys) – The Fish:
Fish: the fish — ever-watchful with its unblinking eyes — was one of the most important symbols of Christ to the early Christians. In Greek, the phrase, “Jesus Christ, Son of God Savior,” is “Iesous Christos Theou Yios Soter.” The first letters of each of these Greek words, when put together, spell “ichthys,” the Greek word for “fish” (ICQUS ). This symbol can be seen in the Sacraments Chapel of the Catacombs of St. Callistus. Because of the story of the miracle of the loaves and fishes, the fish symbolized, too, the Eucharist (see stylized fish symbol at right).
simgelerinden biri erken Mesih'e. Yunan olarak, ifade, "İsa Mesih, Tanrı'nın Oğlu kurtarıcısı", "Iesous Christos Theou Yios Soter olduğunu." Her Yunan kelimelerin ilk harfleri bir araya koymak, büyü "İchthys," balık "için Yunanca kelime "(ICQUS). Bu sembol Ayinler Şapel Catacombs St Callistus of görülebilir. somunları ve balıkların mucize hikayesi nedeniyle, balık da komünyon (stilize sağ balık sembolü bakınız) simgeliyordu.




The Alpha-Omega symbol
Alpha, the first letter of the Greek alphabet, and Omega, the last letter of the Greek alphabet, became a symbol for Christ due to His being called “the First and the Last.” The roots of symbolizing these attributes of God go back further, all the way to the Old Testament where, in Exodus 34:6, God is said to be “full of Goodness and Truth.” The Hebrew spelling of the word “Truth” consists of the 3 letters “Aleph,” “Mem,” and “Thaw” — and because “Aleph” and “Thaw” are the first and last letters of the Hebrew alphabet, the ancients saw mystical relevance in God’s being referred to as “Truth.” At any rate, the Greek Alpha and Omega as a symbol for Christ has been found in the Catacombs, Christian signet rings, post-Constantine coins, and the frescoes and mosaics of ancient churches.

Alfa-Omega sembolü Alfa, Yunan alfabesinin ilk harfi ve Omega, Yunan alfabesinin son harfi denilen O'nun varlık olmuştur nedeniyle Mesih bir sembolü "İlk ve Son." Bu özelliklerin simgeleyen kökleri Tanrı tekrar daha da Old nerede, Exodus 34:6, Allah "İyilik ve gerçeği tam olduğu söylenir Testament." kelimesinin İbranice imla "Truth" 3 harf oluşan tüm yol "Aleph go , "Mem" ve "çözülme" - ve "Aleph" çünkü "çözülme" ve İbrani alfabenin son harflerini ilk, eskilerin mistik alaka Allah'ın Truth "olarak anılacaktır varlık gördüm" dedi. Her neyse, Yunan Alpha ve Omega Mesih Catacombs, Hıristiyan mühür yüzük, post-Constantine sikkeler, ve fresk bulundu ve eski kilise mozaikleri için bir sembol olarak.

The Megaloschema is a dress worn by schimonks. This monk rank is actually the highest possible rank an orthodoxChristian monk can achieve. The symbolism on the dress is a brief form of:
IC XC (IECOYC XPICTOC) “Jesus Christ”
IC XC NIKA (“IECOYC XPICTOC NIKA”) meaning: “Jesus Christ is Victorious”
The letters below IC XC Nika has a meaning – The Light of Christ shines on allX. X. X. X. – means “Christ bestows grace on Christians”
The 4 Omega signs is a symbol for: Vision of God Divine wonder
Then the T. K. P. G – Means “The Place of the Skull becomes Paradise”The text placed in the lowest translated to English is “Adam – The First Man”
and also is a symbol for the Place of the Skull (Golgotha).
In the Orthodox Church and the Church fathers teaches us that Golgotha or the Place of the Skull is the Place where the first man (Adam) was buried. And by God’s divine providence coincides with the place where our Saviour Jesus Christ was crucified.

Megaloschema bir elbise schimonks tarafından giyilir. Bu keşiş rütbe aslında bir orthodoxChristian keşiş elde edebilirsiniz mümkün olan en yüksek rütbe olan. elbise üzerinde sembolizm Mesih kısa bir form olan: IC XC (IECOYC XPICTOC) "İsa Mesih" IC XC Nika ("IECOYC XPICTOC Nika") anlamına gelen "İsa galip olan" XC Nika IC harfleri aşağıda anlamı a - Işık Mesih'in allX parlar. XXX - anlamına gelir "Mesih Hıristiyanların zarafet bestows" 4 Omega işaretler Skull bir semboldür için: Tanrı Vision Divine merak Sonra TKP G - Means Yeri "Paradise olur" metin İngilizce yerleştirilmiş tercüme en doğru " Adam - The First Man "ile de) (Golgotha Kafatası bir sembolü için yerleştirin. babaları ise Ortodoks Kilisesi ve Kilise bize öğretiyor ki Golgotha veya Kafatası Yeri olmasıdır) Yer nerede ilk adam (Adam gömdük. Ve Tanrı'nın ilahi takdiri ile bizim Kurtarıcımız İsa çarmıha gerildiği yerde rastlıyor.












kısaca sahadaki put işaretleri haç işaretleri balık işaretleri define gömü işareti değiller
sadece dini semboller kutsama yapılmış yerler mezar lar üzerine yapılmış dini semboller yani anlatıldığı gibi define gömü işareti asla değiller



Enlarge this imageSayfayı küçültmek Gercek boyutunu görmek için buraya tıklayınız




2 Geri: HER İŞARET DEFİNEYİ GÖSTERMEZ Bir Salı Tem. 06, 2010 12:45 am

styla

avatar


çok güzel paylaşım teşekkürler.

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz